Laisvė nuo juosmens žemyn ir aukštyn. Kun.prof.Dariusz Kowalczyk

Autorius: Algimantas Lebionka Šaltinis: http://lebionka.blogspot.com/2... 2024-08-05 19:40:00, skaitė 1024, komentavo 1

Laisvė nuo juosmens žemyn ir aukštyn. Kun.prof.Dariusz Kowalczyk

Visi sakys, kad nori būti laisvi, kad laisvė yra didelė vertybė. Tačiau jei paklaustume, apie ką iš tikrųjų kalbame, kai žodį "laisvė" linksniuojame visais atvejais, dažnai pamatytume, kad iš tikrųjų nežinome, kas yra laisvė. Dar blogiau, kad kuo daugiau pasaulis kalba apie laisvę, tuo tvirčiau visuomenes ir individus apjuosia viršvalstybinių taisyklių ir reglamentų kilpa. Kitas dalykas - milijonai žmonių aklai paklūsta visam tam ir su įsitikinimu balsuoja, kad tų reguliavimų būtų dar daugiau. Mechanizmas čia paprastas ir veiksmingas. Žmones gąsdina vis mirtingesni pavojai, o tuo pat metu "vyresni ir išmintingesni" siūlo gatavus sprendimus. O žmonės dėkoja, kad kažkam taip rūpi jų saugumas. Ir vis labiau ir labiau vaikščioja ant įtempto lyno...

Vienas iš "vyresnių ir išmintingesnių", t. y. viską žinantis Billas Gatesas, vis išradinėja naujus dalykus. Žinoma, žmonijos labui. Pavyzdžiui, visus pradžiuginęs vakcinomis, dabar jis pristato vadinamąjį kirmėlių pieną "pažangiu" pavadinimu EntoMilk. Ši "alternatyva pieno produktams" gaminama iš musių lervų, sumaišytų į "sodrų ir kreminį skystį, kuris atrodo ir veikia kaip pieno produktas". Svarbiausia, kad "EntoMilk" gamyba nekenkia planetai. Tuo tarpu tradicinis pienas gaunamas iš karvių, kurios gamina didžiausią blogybę - šiltnamio efektą sukeliančias dujas. Taigi pienas iš kirminų išgelbės planetą, o kartu leis kam reikia uždirbti dar daugiau milijardų ir padarys žmones dar labiau priklausomus nuo pasaulinių korporacijų. Tegyvuoja laisvė! Tai toks mažas pavyzdys, kuris gali mus prajuokinti. Tačiau iš baltųjų pirštinių užkrato, kuris kuriamas mūsų akyse, apskritai negalima juoktis.

Pagal marksizmą-leninizmą laisvė yra įgyvendinta būtinybė. Todėl norint būti laisvam, būtina pažinti ir priimti neišvengiamą istorijos procesą. Ką konkrečiai šis procesas sudaro bet kuriuo konkrečiu metu? Į šį klausimą turėjo atsakyti partija. Lenkijoje tai buvo PZPR, kuri buvo priklausoma nuo Maskvos. Majakovskis rašė eilėmis: "/ Partija - tai milijonų žmonių pečiai, / tvirtai suglausti - / aš iškelsiu pastatus, į dangų mesiu, / įtempęs raumenis ir kvėpavimą partijoje". Toks laisvas buvo tas, kuris buvo su partija, o geriausia - partijoje. Visa tai pasirodė esanti neįgyvendinama svajonė, ideologinis absurdas, tačiau marksizmas metamorfozavosi į neomarksizmą, arba liberaliąją kairę, kurioje laisvė vis dažniau, regis, suprantama ir kaip realizuota būtinybė. Partijos nėra, bet yra aukšti ES pareigūnai, milijardieriai globalistai, vadinami filantropais, galingos korporacijos, žiniasklaida, kuri veiksmingai plauna smegenis. Visi jie mums sako, kas būtina, kaip turėtume gyventi, ką galvoti. Jei kas nors viešai su jais nesutinka, yra atstumiamas, kaltinamas neapykanta, fašizmu ir pan. Milijonai žmonių tiki, kad jie yra laisvi, nes priima tai, kas jiems liepiama priimti. Ir šiandien reikia priimti pačias kvailiausias ideologijas, pavyzdžiui, kad vyras gali pagimdyti vaiką.

Filosofai skiria "laisvę nuo" ir "laisvę į". "Laisvė nuo" - tai laisvė nuo prievartos ką nors sakyti ar daryti. "Laisvė į" - tai galimybė įgyvendinti savo norus ir planus. Tačiau, žvelgiant į šiuolaikinį pasaulį, galima būtų skirti laisvę nuo juosmens žemyn ir laisvę nuo juosmens aukštyn. Netrūksta tokių, kuriems vienas didžiausių laisvės simbolių yra abortas. Moteris nėra laisva, jei negali laisvai iškrapštyti savo vaiko. Tai būtų laisvė nuo juosmens žemyn, kuri šiandien, atrodo, dominuoja prieš laisvę nuo juosmens aukštyn, t. y. laisvę laisvai mąstyti, laisvai kalbėti. "Progresyviame" pasaulyje negalima sakyti, kad abortas yra blogai. Tuoj pat būsi apkaltintas neapykantos kalba ir pan. Juolab kad reikia būti drąsiems ir kovoti už autentišką laisvę - laisvę nuo juosmens į viršų.

http://idziemy.pl/komentarze/wolnosc-od-pasa-w-dol-i-w-gore/4643

Kun.prof.Dariusz Kowalczyk: Romos Popiežiškojo Grigaliaus universiteto Teologijos fakulteto teologijos profesorius