Autorius: Algimantas Lebionka Šaltinis: http://lebionka.blogspot.com/2... 2024-03-01 15:16:00, skaitė 1391, komentavo 2
Dar visai neseniai maniau, kad mane jau nebegali sukrėsti jokios naujienos apie Izraelio žiaurumą Gazos ruože įkalintų žmonių atžvilgiu arba apie mano ortodoksų žydų bendruomenės nepaliaujamą paramą kiekvienam baisiam nusikaltimui.
Mačiau sudraskytus palestiniečių vaikų kūnus.
Mačiau subombarduotas paskutinių veikiančių Gazos ligoninių liekanas ir jose nužudytus pacientus.
Mačiau bejėgius Gazos gyventojus, kuriuos Izraelio snaiperiai šaltakraujiškai nužudė, kai jie bandė pasiimti truputį geriamojo vandens.
Skaičiau apie gydytojus, priverstus amputuoti galūnes be nuskausminamųjų, apie motinas, negalinčias išgelbėti savo mažylių nuo bombų ar ligų, ir apie "religingus" Izraelio žydus, sąmoningai blokuojančius sunkvežimius, bandančius į Gazą pristatyti gyvybiškai svarbias prekes, ir tiesiog šokančius gatvėje, kai jiems tai pavyksta.
Bet tada pamačiau kai ką, kas mane sukrėtė dar labiau nei visa tai.
Mačiau, kaip rabinas šluostėsi ašaras nuo akių.
Rabinas priklausė griežtai antisionistinei religinei grupei, vadinamai Neturei Karta, ir jis kalbėjo su pašnekovu apie Izraelio nusikaltimus ir apie tai, kad kiekvienas tikrai religingas žydas turi juos smerkti. Nieko nuostabaus. Tačiau jam kalbant pašnekovas pasidalijo neseniai vykusių žudynių vaizdo įrašu, kuriame sužeisti palestiniečių vaikai veltui šaukėsi savo nužudytų tėvų. Ir - taip - stebėdamas tą siaubingą sceną, rabinas vienos rankos kumščiu nusišluostė ašarą.
Tai buvo visiškai natūralus gestas. Ir vis dėlto jis mane pribloškė - iš pradžių negalėjau suprasti kodėl.
Bet paskui supratau, kas mane taip sukrėtė dėl tos ašaros: per visus Izraelio genocidinės kampanijos Gazos ruože, kuri tęsiasi jau beveik penkis mėnesius, baisumus pirmą kartą mačiau, kad koks nors ortodoksų rabinas - arba, beje, kuris nors iš mano ortodoksų žydų bendraminčių - parodytų bent menkiausią emocijų ženklą dėl vadinamosios žydų valstybės palestiniečiams sukeltų kančių.
Jie gali susijaudinti dėl dalykų, kurių tikriausiai niekada nebuvo: dėl Izraelio kūdikių nukirstų galvų, dėl Izraelio moterų grupinio išprievartavimo. Tačiau susidūrę su neginčijamais įrodymais apie tikrus nusikaltimus, įvykdytus prieš tikras moteris ir kūdikius, visi ortodoksų rabinai, viešai pasisakę šia tema, akimirksniu perėjo į atsiprašymo režimą.
Dėl visko kaltas "Hamas", kuris priešinosi. Vaizdo įrašuose užfiksuotos aukos tikriausiai perdėjo savo sužalojimus. Karas yra karas. Be to, jie tik palestiniečiai, tad kas čia tokio? Dėl visų emocijų, kurias jie rodė dėl sukrečiančių Gazos ruožo žmonių tragedijų, rabinai galėjo būti tik skaičiavimo mašinos.
Ir tai buvo tada, kai jie aktyviai nešventė žudynių.
Žymus Niujorko rabinas Noachas Izaokas Oelbaumas (Noach Isaac Oelbaum) neseniai gausiai susirinkusiems žydams ortodoksams džiūgavo: "
Toros žodžiai yra mūsų ginklai [prieš Gazą]. Kiekvienas mūsų studijuojamas Talmudo puslapis yra raketa, kiekvienas Tosfoso komentaras - raketa, o kiekvienas mūsų skaitomas psalmių skyrius - bomba."
Nė vienas antisemitas nėra šmeižęs Toros taip išraiškingai, tačiau rabinas Oelbaumas nebuvo vienintelis, siejantis judaizmą su nusikaltimais žmonijai: Jungtinės Karalystės vyriausiasis rabinas Efraimas Mirvis ragino išnaikinti judaizmą, sakydamas, kad "Hamas [skaityti: Izraelyje rabinas Meiras Mazuzas viešai pareiškė, kad Gazos gyventojai yra "gyvuliai", kurie nusipelno būti numarinti badu, buvo toks tipiškas ortodoksų žydų požiūris, kad spaudoje jis buvo vos pastebėtas.
Taip, buvo išimčių - tarp jų ir Neturei Karta rabinai - ir aš juos visus gerbiu. Tačiau kada paskutinį kartą matėte ortodoksų žydą, kuris būtų parodęs bent menkiausią žmogišką emociją dėl bejėgiams palestiniečiams daromų baisybių? Pamirškite apie teisingumo jausmą ar net šiek tiek gailesčio dėl to, kad palaikėte jų engėjus. Aš kalbu apie dar mažiau - apie minimalius žmogiškos širdies požymius. Kur jie yra? Pastaruoju metu žydai ortodoksai buvo vieni iš garsiausiai tvirtinančių, kad palestiniečiai yra kažkokie ne visiškai žmonės, tačiau jų pačių viešas elgesys nuo spalio 7 d. rodo, kad būtent "religingi" žydai, o ne palestiniečiai, yra tie, kuriuos rasistinė ideologija taip žiauriai išprievartavo, kad jie nesugeba net imituoti žmogiškų jausmų.
Šis žiaurumas taip pat nėra netikėtas.
Ortodoksai žydai bjauriausiai reagavo į sekmadienį prie Izraelio ambasados Vašingtone susideginusį karinių oro pajėgų inžinierių Aaroną Bushnellą, kuris protestuodamas prieš JAV kariuomenės dalyvavimą palestiniečių žudynėse susidegino prie Izraelio ambasados Vašingtone. "Daugiau nebetęsiu bendrininkavimo genocide", - prieš susidegindamas sakė A. Bušnelas, pavadindamas tai "kraštutiniu protesto aktu", bet pridurdamas, kad "palyginti su tuo, ką žmonės patyrė Palestinoje nuo kolonizatorių rankos, tai visai ne kraštutinumas".
Ortodoksų valdomas leidinys "Yeshiva World News" atmetė Bushnelio mirtį kaip psichikos ligos padarinį, kaip ir daugybė ortodoksų žydų socialiniuose tinkluose. Lubavičiaus rabinas S. Litvinas, teigiantis, kad kalba "žydų ir judaizmo vardu", vartojo dar sadistiškesnius žodžius, tvirtindamas, kad Bušnelis "nusižudė tarnaudamas Hamas" ir kad visi, kurie skundžiasi dėl sąlygų Gazoje, yra kalti dėl "kraujo keršto". Kiek žinau, nė vienam ortodoksų rabinui neužteko padorumo pripažinti tai, ką visi žino: kad Džo Baidenas galėjo lengvai užkirsti kelią Bušnelio mirčiai, paprasčiausiai pasakydamas "ne" naujausiems Izraelio nusikaltimams žmonijai, ir kad jis galėjo tai padaryti, jei "religinio" judaizmo atstovai būtų parodę bent kruopelytę moralinio sąžiningumo, kai tai buvo svarbiausia. Jei beprotiška žudytis siekiant išvengti bendrininkavimo vykdant genocidą, tai kaip turėtume vadinti dvasininkus, kurie pritaria baisiausiam pasaulyje nusikaltimui, o paskui šmeižia žmogų, kuris paaukoja savo gyvybę protestuodamas prieš tai, ką jie jau seniai turėjo pasmerkti? Ar ne per švelnus žodis būtų "beprotybė"?
Žinoma, rabinų nežmoniškas elgesys vyksta ne vakuume. Šio mėnesio pradžioje Dara Horn, dar viena amerikiečių Izraelio propagandos atstovė, žurnalo "The Atlantic" puslapiuose paskelbė, kad JAV koledžų studentai, protestuodami prieš Izraelio žudynes Gazos ruože, iš tikrųjų yra naciai, agituojantys už žydų išnaikinimą. Kartais stebimasi, kaip žemai gali nusileisti Izraelio apologetai, bet manau, kad kai tavo natūrali laikysena yra ant pilvo, laižant kraują nuo IDF batų, melo, kurį esi pasiruošęs sakyti, ribos jau gerokai peržengtos. Arba nuryti.
Tačiau man vis dar kyla klausimas: kur mūsų ašaros - ypač ortodoksų, žydų, kurie didžiuojasi savo religinių disciplinų moraliniu tikslumu - ne tik dėl Gazos ruožo siaubo, bet ir dėl nesėkmės įrodymų, kurie mums žvelgia į akis dėl bendruomenės abejingumo šiam bjauriausiam nusikaltimui?
Pasakojama, kad per žydų šventę, kai per šventinį valgį įprasta dalytis Toros žodžiais, rabinas Jizraelis iš Rižino vietoj to pažvelgė aplink stalą į savo mokinius ir ėmė verkti. Paspaustas pasiaiškinti, jis pasakė, kad kai ankstesniais laikais savo mintimis dalijosi vienas žymesnis rabinas, jo mokiniai noriai kartojo mokytojo pamokymus vienas kitam, kiek tik galėjo, tačiau kai pažvelgė į savo mokinių akis, jis galėjo tik prisiminti Izaijo 3, 9 žodžius - "jų veido žvilgsnis liudija prieš juos".
Rabinas Izraelis verkė, nes jautė, kad jo bendruomenė nebėra verta savo religinės tradicijos. Jis verkė, nes suprato, kad jei taip yra, vadinasi, jis žlugo kaip mokytojas.
Kur tai mus nuveda? Kas negerai su šiandieniniais ortodoksais žydais, kad mes nesugebame nubraukti ašaros esant be galo niūrioms aplinkybėms, nei buvo rabinui Izraeliui?
Kodėl mes neverkiame matydami, kaip žiauri ir rasistinė žudymo mašina, tariamai veikianti mūsų vardu, žudo bejėgius vaikus?
Kodėl neliūdime dėl to, kad mūsų abejingumas palestiniečių kančioms - abejingumas, kuris su kiekviena diena darosi vis baisesnis, - įrodo, kad nesugebame būti net žmonėmis, jau nekalbant apie tai, kad nesugebame būti tinkamais žydais?
Nesileiskime į kalbas. Mes, žydai ortodoksai, leidome tradiciniam judaizmui išsigimti iki nacių kulto lygio. Ir jei negalime dėl to verkti, galiu pasakyti tik tiek, kad Dievas gali turėti kitų būdų, kaip mus privesti iki ašarų, ir jei vieną dieną, ne už ilgo, mums teks sumokėti kainą už savo nežmoniškumą, negalėsime sakyti, kad to nenusipelnėme.
Apie autorių:
Michaelas Lesheris yra rašytojas, poetas ir teisininkas, kurio teisinė veikla daugiausia susijusi su smurtu šeimoje ir seksualine prievarta prieš vaikus. Jo naujausia negrožinės literatūros knyga yra "Seksualinė prievarta, šešėlis ir slėpimas ortodoksų žydų bendruomenėse" ("McFarland & Co.", 2014 m.); jo pirmąjį poezijos rinkinį "Paviršiai" 2019 m. išleido leidykla "The High Window". Atsiminimai apie tai, kaip suaugęs atrado ortodoksinį judaizmą, - "Atsigręžimas atgal" (Turning Back: "Lincoln Square Books" 2020 m. rugsėjį išleido knygą "The Personal Journey of a Born-Again" Jew.
https://off-guardian.org/2024/02/29/the-rabbis-tear/
Straipsnyje minimas JAV kario susideginimo aktas.
https://t.me/sanya_florida/15442
Aarono Bushnelio portretas prie Izraelio ambasados Vašingtone, 2024 m. vasario 27 d.
Vasario 25 d. vakare 25 metų JAV karinių oro pajėgų karys Aaronas Bushnellas, apsirengęs karinių oro pajėgų uniforma, atėjo prie Izraelio ambasados Vašingtone, apsipylė degiu skysčiu ir padegė save šaukdamas "Išlaisvinkite Palestiną!". Savęs susideginimą jis transliavo "Twitch" platformoje (vėliau vaizdo įrašas buvo ištrintas). Prieš susidegindamas J. Bushnellis pareiškė, kad "daugiau nebedalyvaus genocide".
Policijos pareigūnai su gesintuvais nuskubėjo į Bushnell gesinti gaisro. Kai jie atvyko, karys dar buvo gyvas. Bushnell buvo nuvežtas į ligoninę ir kitą dieną mirė.
Bushnell'io protesto aktas, kaip rašo jo istoriją papasakojęs laikraštis "The New York Times", buvo kruopščiai suplanuotas. Kelias valandas prieš tai jis išsiuntė naujienų agentūroms elektroninį laišką su tema "Prieš genocidą", kuriame buvo nuoroda į svetainę, kurioje vėliau pasirodė vaizdo įrašas. "Prašome pasirūpinti, kad filmuota medžiaga būtų išsaugota ir apie ją būtų pranešta", - buvo rašoma laiške. Be to, prieš pat savęs susideginimą Bušnelas nusiuntė savo draugui testamentą, kuriuo paskirstė savo turtą.