Autorius: Infa.lt Šaltinis: https://infa.lt/103055/r-karba... 2024-02-22 18:15:00, skaitė 1682, komentavo 7
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) gavo švietimo, mokslo ir sporto viceministro Ramūno Skaudžiaus pasirašytą dokumentą, kuriuo pranešama, kad ministerija neatsižvelgs į LVŽS parengtą peticiją ir neatšauks Gyvenimo įgūdžių programos dėstymo mokyklose.
Ministerijos rašte atsisakymas reaguoti į piliečių nuomonę argumentuojamas tuo, kad programa jau buvo derinama su įvairiomis institucijomis ir derinimo laikas yra pasibaigęs.
Pasak Ramūno Karbauskio, ministerijos atsakymas šokiruoja ne tiek dėl to, kad ministerijai piliečių nuomonė yra nesvarbi, bet labiau dėl to, kad jame ministerija aiškiai pabrėžia, jog Švietimo įstatymas yra aukščiau tėvų valios, ir tėvai neturi teisės spręsti, kaip bus mokomi jų vaikai.
Viceministras rašo: „Norime atkreipti dėmesį, kad Lietuvos Respublikos Konstitucija nesuteikia tėvams „teisės rinktis ugdymo turinio pagal savo dorovinius, moralinius įsitikinimus“.
Visas ugdymo turinys yra kuriamas Švietimo įstatymo 3 straipsnyje nurodytiems švietimo tikslams įgyvendinti“.
„Trumpiau tariant, ministerija mus informavo, kad vaikai priklauso valstybei, todėl ministerija, o ne tėvai spręs, kaip bus mokomi mūsų vaikai. Kaip tai pavadinti? Tai dar vienas spjūvis Lietuvos gyventojams į veidą ir pavojingas precedentas, kuris veda į dar didesnę takoskyrą tarp šios valdžios ir piliečių“, – sako R. Karbauskis.
Pasak jo, vienintelis kelias atšaukti Gyvenimo įgūdžių programos dėstymą mokyklose – valdžios pasikeitimas.
„Jei po Seimo rinkimų liks ta pati valdžia, ji darys su mūsų vaikais tai, ką nori“, – sako LVŽS lyderis.
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga parengė peticiją, kuria drauge su Lietuvos Respublikos piliečiais reikalavo stabdyti privalomą Gyvenimo įgūdžių programos dėstymą Lietuvos mokyklose. Peticijoje buvo teigiama, kad šios programos prieštaringas ir genderistines ideologijas skatinantis turinys nebuvo išdiskutuotas su visuomene, neparengta mokymosi priemonių bei kvalifikuotų dalyko dėstymo pedagogų bazė.
Tokiai bendrojo ugdymo programai Lietuvos mokyklose prieštarauja didžioji dalis visuomenės. Pasirinkta ugdymo metodika ir priemonės pažeidžia moksleivių ir jų tėvų konstitucinę teisę rinktis ugdymo turinį pagal savo dorovinius, moralinius įsitikinimus, neigia Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintą šeimos sampratą ir tradicines vertybes.